ПРАВА НА ПАЦИЕНТИ: Постапка за остварување на правата од задолжително здравствено осигурување

Осигуреното лице против решението на првостепениот орган има право да поднесе жалба во рок од 15 дена од приемот на решението, до Министерот за здравство кој решава во втор степен.

Осигурените лица правата од задолжителното здравствено осигурување ги остваруваат во управна постапка врз основа на уредно доставено барање комплетирано со придружна документација. Барањето комплетирано со придружна документација осигуреното лице го доставува до Подрачната служба на Фондот каде е пријавено во задолжително здравствено осигурување.

Подрачната служба на Фондот како првостепен орган ќе ја започне постапката за донесување на решение со утврдување на фактичката состојба врз основа на барањето и доказите (прилозите) кон барањето. Подрачната служба решението треба да го изготви во рок од 30 дена, а доколку е потребно мислење од лекарска комисија на Фондот, во рок од 45 дена од денот на доставување на барањето и истото да го достави до странката.

Осигуреното лице против решението на првостепениот орган има право да поднесе жалба во рок од 15 дена од приемот на решението до Министерот за здравство кој решава во втор степен.


Против конечното решение на Министерот за здравство може да се води управен спор пред Управен суд на РМ.

 

 

Доколку Подрачната служба на Фондот не го донесе решението за остварување на право од задолжително здравствено осигурување, односно не донесе решение за одбивање на барањето во законски утврдениот рок подносителот на барањето има право во рок од три работни дена од истекот на законскиот рок за донесување на решението, да поднесе барање за донесување на решението преку архивата (писарницата) на Фондот до директорот на Фондот.

Барањето се поднесува на пропишан Образец на барање – БД (Барање за донесување  на  решение по поднесено барање за остварување на право од задолжително здравствено осигурување) при што директорот на Фондот е должен да донесе Решение во рок од пет дена.

Сите обрасци на барања за остварување на правата од здравствено осигурување се достапни во подрачните служби на Фондот за здравство.